Yeni İçerikler
25 May 2018
HomeBankaBankalar siber suçlu ile müşteriyi ayırt edemiyor mu?

Bankalar siber suçlu ile müşteriyi ayırt edemiyor mu?

Kaspersky Lab ve B2B International tarafından yapılan bir araştırma bankalar ve ödeme kuruluşlarının, bugünün bağlantılı ve karmaşık teknoloji dünyasında çevrimiçi finansal sahtekarlığı yönetmekte zorluk çektiklerini ortaya koydu. Kuruluşların üçte birinden fazlası (%38), bir işlemin sahte mi yoksa gerçek mi olduğunu anlamanın gittikçe zorlaştığını itiraf ediyor.

Elektronik ödeme sistemlerinin çok hızlı bir biçimde büyümesi, yeni teknolojik gelişmeler ve iş dünyasının değişen ihtiyaçlarıyla birlikte, son yıllarda şirketleri iş süreçlerini daha etkili bir hale getirmeye zorladı. Şirketler bunu çoğu durumda tedarikçiler, müşteriler ve benzerleriyle etkileşim kurmak için e-akış sistemleri kullanarak elde etti. Online işlem sayısı arttıkça, online dolandırıcılık seviyesi de artıyor, ki söz konusu araştırmaya katılan finansal hizmet kuruluşlarının %50’si de online finansal dolandırıcılığın artmakta olduğuna inanıyor. Finansal kurumların, işlerini ve müşterilerini siber suçlulardan korumak için her türlü çabayı göstermesi gerektiği açıktır.

Araştırma, işletmelerin %41’inin kurum içi bir siber güvenlik çözümü kullandığını ve %45’inin ise riskleri azaltmak için bankalarından gelen üçüncü şahıs bir çözüme güvendiğini gösteriyor. Buna rağmen, şirketlerin %46’sı finansal dolandırıcılıkla mücadele eden bir çözümü ya kısmen kullanmış, ya da hiç tercih etmemiş. Finansal kuruluşlar arasında yalnızca %57’sinin dolandırıcılığa karşı özel bir güvenlik çözümü var.

Güvenlik sistemlerinin yanlış kullanımı ödeme işlemlerinin bloke olmasına da neden olabilir. Ayrıca, ödemelerin yanlış yapılması, müşteri ve nihayetinde kâr kaybına neden olabilir. Dolayısıyla bu her işletme için kritik bir konudur. Tek sorun dolandırıcılığın kendisi değildir; finansal kurumların mümkün olan en iyi müşteri hizmetini sunmak için sistemlerindeki yanlış alarm sayısını da azaltması gerekir.