Yeni İçerikler
19 November 2018
HomeBulut ÇözümlerDunkin Donuts bulut altyapısı için Amazon Web Services’i seçti

Dunkin Donuts bulut altyapısı için Amazon Web Services’i seçti

Amazon Web Services; Dunkin’ Donuts’in de holding şirketi olan Dunkin’ Brands Group Inc.’in bulut altyapı sağlayıcısı olarak AWS’i seçtiğini duyurdu.

Şirket, mobil uygulamaların, e-ticaret web sitelerinin ve önemli kurumsal IT altyapısının sabit kurumsal altyapıdan AWS’e geçişini tamamlamış bulunuyor. Bu sayede maliyetler düşerken, ölçeklendirme, güvenilirlik, güvenlik ve kullanılabilirlik arttı; Dunkin’ Donuts ve Baskin-Robbins ziyaretçilerinin dijital deneyimleri zenginleşti.

Dunkin’ Brands’in, mobil aplikasyon ve e-ticaret web sitesi gibi, müşterilerle ilişkilerinde kritik bir role sahip pek çok aplikasyonu bulunuyor. Dunkin’ Donuts ve Baskin-Robbins müşterileri mobil aplikasyonları menülere göz atmak, mağazaya gitmeden sipariş vermek, ödüllerini almak için sıkça kullanıyorlar; aplikasyonlar sayesinde kolaylıkla ve hızlı şekilde ödeme yapabiliyor veya sanal hediye çeki gönderebiliyorlar. Bu aplikasyonların pek çoğu ve Dunkin’ Brands dijital web varlıkları AWS üzerinden çalışıyor. AWS, Dunkin’ Brands’e sağladığı yüksek performans, güvenilirlik ve güvenliğe ilave olarak kullanımın en yoğun olduğu anlarda yüksek ulaşılabilirlik de sunuyor.

Özel günlerde kullanımı zirve yapıyor

Örneğin, Ulusal Kahve Günü (National Coffee Day) ve Ulusal Donut Günü (National Donut Day) gibi önemli tüketici aktiviteleri veya tatil dönemlerinde bu aplikasyonların kullanımı zirve yapıyor. Daha önce bu aşırı kullanım dönemlerinde talebi tahmin ederek yerel kapasiteyi gerektiği şekilde arttırmak ve müşterilere en iyi dijital deneyimi sunmak konusunda zorlanan Dunkin’ Brands, AWS sayesinde operasyonlarını ihtiyaca göre kolaylıkla ölçeklendirebiliyor. Aynı zamanda Dunkin’ Brands dahili kurumsal IT altyapı aplikasyonlarını da, maliyetleri düşürmek ve ulaşılabilirliği arttırmak için AWS’e taşıdı.