Yeni İçerikler
19 August 2018
HomeEnerjiMüşteri Memnuniyeti Enerji Bakanlığı’nın Gündeminde

Müşteri Memnuniyeti Enerji Bakanlığı’nın Gündeminde

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı’nın, yaklaşık 40 milyon elektrik abonesinin kaliteli elektrik temin edebilmesine yönelik çalışmaları doğrultusunda Enerji Bakanı Berat Albayrak’a bağlı çalışan özel bir ekip, dağıtım şirketlerine, 4 kriter üzerinden karne vermeye başladı. Bu kriterler arasında müşteri memnuniyeti önemli yer tutuyor. Denetimlerde Bakanlık bürokratları arayarak “gizli müşteri” kontrolleri  yapıyor.

Bakanlık, elektrik dağıtım şirketlerini, tedarik kalitesi ve sürekliliği, yatırımlar, müşteri hizmetleri ile kurumsal iletişim konularında denetliyor. Enerji Bakanlığı’nın özel önem verdiği konulardan birisini ‘Abone başına düşen müşteri temsilcisi sayısı’ oluşturuyor. Mevcutta sürdürülen; 15 gün içinde yazılı cevap ve en fazla 30 saniyede çağrı karşılama kriterlerine ek olarak hatta bekletme süresi, sorun çözme oranı, konuşma kalitesi ve bilgi düzeyi ile cevaplama oranı gibi yeni değerlendirme kriterlerinin de ekleneceği söyleniyor.

Faturalandırmada döneminde de yeni düzenleme

 

Abonelerin bir başka sorunu olan faturalandırma dönemi konusunda da EPDK’nın yeni düzenlemesi  ile sıkıntıların giderilmesi amaçlanıyor.

Yeni süreçte daha önce ayın ilk 20 günü veya 50’nci günde yapılan faturalandırma dönemi sona eriyor 25 – 35 gün arasında bildirim bırakma zorunluluğu getiriliyor. Tüketicilerin bir ayı geçen süreli faturalarla karşılaşmasında ödeme zorlukları veya zam düşüncesi gündeme gelirken, yapılan bu düzenleme ile bu zorlukların önüne geçilmesi hedefleniyor.

Herhangi bir şekilde mücbir sebep yoksa bu dönemin dışında faturalandırılması halinde önce uyarı sonra cezai yaptırım uygulanacak.