Yeni İçerikler
20 November 2017
HomeAraştırmalarMüşterilerin %77’si bankalarının beklentilerini karşılayamadığını söylüyor

Müşterilerin %77’si bankalarının beklentilerini karşılayamadığını söylüyor

Uluslararası tasarım ve marka deneyim ajansı I-AM’in 2017 yılı öngörülerine göre; tüketicilerin kişiselleştirilmiş marka deneyimlerine her zamankinden daha fazla önem verdiği bir döneme giriyoruz.

Araştırmalar, günümüzde, tüketicilerin yaklaşık %70’inin memnun kalmadıkları durumda hızla yeni bir markaya geçiş yapabildiğini gösteriyor. Marka geçişkenliğinin bu denli hızlı artmasında tüketicinin bir yandan bilgiye çok kolay ve hızlı erişebilmesi bir yandan da çok az zamanı olması etki ediyor.

Müşterilerin %73’ü bireysel bilgilerine dayanarak onlara özel kurgulanan ürün ve hizmetleri tercih ettiğini belirtirken, %81’i daha iyi bir deneyim için daha fazla para ödemeye hazır olduklarını vurguluyor. Tasarım, çalışan memnuniyetine de etki ediyor. İyi tasarlanmış ofisler, çalışan memnuniyetini ve verimliliğini %88’e kadar artırabiliyor.

Tüm bu verilere dayanarak, bugünün dünyasında yeme-içmeden ofis deneyimine kadar içinde insanın olduğu her alanda ideal deneyimler kurgulanması gerektiğini belirten I-AM Kurucu Ortağı Ertuğrul Yurdakul; “Günümüzde bir markanın yaptığı, ürettiği, sattığı her şey, tüm söylemleri, kültürü, görüntüsü ve aksiyonları, kimliğinin bir parçası olarak değerlendiriliyor. Kullanıcı odaklığının yükselişi ile birlikte marka kimliği çalışmalarının da ana belirleyicisi artık ‘tüketici’ oldu. Örneğin bankadan para çekiyor, o parayla bir mağazaya girip kendinize ayakkabı alıyor, mobil uygulama üzerinden çağırdığınız taksiye binip evinize gidiyor ve yolda da online market alışverişinizi yapabiliyorsunuz. Tüm bu ekosistemin veri ile desteklenmiş ve insan odaklı tasarlanmış olması iş sonuçlarına bire bir etki ediyor. İnsanı odağa alan çözümler, kullanıcı memnuniyetini ve tavsiye skorlarını pozitif yönde etkiliyor. Markanın stratejisi doğrultusunda hedef kitleye özel deneyimler yaşatan projeler büyük başarılar doğuruyor.” dedi.

Milenyum kuşağının en önemli etkisi ise kolektif ve paylaşımcı çalışma ve yaşam alanlarının yaratılmasını talep etmeleri oldu.

İnsan odaklı tasarımda bankacılık sektörü yenilikleri daha hızlı hayata geçirebilme özelliğiyle bir adım önde. Bankacılık müşterilerinin de %69’u danışmanlık alabileceklerine inandıkları noktada, bankalarıyla tüm kaynaklarını paylaşmaya hazır olduklarını ifade ediyor. Ancak, araştırmalara göre müşterilerin %77’si bankalarının beklentilerini karşılayamadığını söylüyor. Bankacılıkta farklı temas noktalarında insan odaklı olarak geliştirilecek pek çok tasarım alanı bulunuyor.

 

Yaşları 20-35 arasında değişen Milenyum kuşağının alım gücü hızla artıyor ve bu nedenle pazarlama stratejilerinin temel belirleyicisi haline dönüşüyorlar. Milenyum kuşağının en önemli etkisi ise esnek, bireysel ve özgür olma ihtiyaçları doğrultusunda kolektif ve paylaşımcı çalışma ve yaşam alanlarının yaratılmasını talep etmeleri oldu.