Yeni İçerikler
23 January 2018
HomeBPOTeleperformance Türkiye Balıkesirli öğrencileri kariyer fırsatlarıyla tanıştırıyor

Teleperformance Türkiye Balıkesirli öğrencileri kariyer fırsatlarıyla tanıştırıyor

Türkiye’nin lider dış kaynak CRM ve çağrı merkezi hizmet sağlayıcıları arasında yer alan Teleperformance Türkiye, Balıkesir’de 5,5 milyon TL yatırımla açtığı yeni çağrı merkezinde öğrencilerin staj programına katılarak, çağrı merkezi sektöründeki kariyer olanaklarını keşfetmeleri için Balıkesir Üniversitesi’ne bağlı Balıkesir Meslek Yüksekokulu ile iş birliği yaptı.

 

Çağrı merkezi sektörünün en büyük istihdam gücünü oluşturan gençlerin sektördeki kariyer fırsatlarını keşfetmeleri için Balıkesir Üniversitesi’ne bağlı Balıkesir Meslek Yüksekokulu ile iş birliği yapan Teleperformance Türkiye, öğrencilere seçmeli ders olarak Balıkesir’de 5,5 milyon TL yatırımla kurulan çağrı merkezinde staj imkânı sunuyor. İmzalanan iş birliği protokolü kapsamında yüksekokulun Büro Yönetimi ve Sekreterlik, Pazarlama ve İşletme Programı bölümünde okuyan öğrenciler, Türkiye’nin lider dış kaynak CRM ve çağrı merkezi hizmet sağlayıcıları arasında yer alan Teleperformance’ın Ekim 2017’de Balıkesir’de hizmete açtığı yeni çağrı merkezinde staj programına katılabilecek.

 

İş hayatında deneyim kazanarak, çağrı merkezi sektöründeki kalıcı kariyer olanaklarını birinci elden tecrübe etme fırsatı bulan stajyer öğrencilerin ücret, yemek ve ulaşım giderleri Teleperformance tarafından karşılanacak. Balıkesir çağrı merkezinde staj gören öğrenciler, başarılı performans göstermeleri durumunda mezuniyet sonrasında Teleperformance bünyesinde istihdam için öncelik sahibi olacak.

 

 

Çağrı merkezi sektöründe yarının nitelikli iş gücü Balıkesir’de yetişecek

Çağrı Merkezleri Derneği tarafından hazırlanan 2017 raporuna göre Türkiye’de çağrı merkezi sektörü bu yıl %13,3 büyüyerek 5,1 milyar TL’ye ulaştı. Telekomünikasyon, finans, hızlı tüketim ve eğlence gibi sektörlere %70 oranında dış kaynak olarak hizmet veren çağrı merkezleri endüstrisinde müşteri temsilcisi sayısı da %7 artarak 91 bin kişiye ulaştı. Takım lideri, yönetici ve idari kadro dahil edildiğinde bu sayı 105 bin kişilik bir istihdam gücüne dönüşüyor. Yaş ortalamasının 26,5 olduğu olduğu sektörde genç nüfusun enerjisi ve motivasyonu büyük önem taşıyor.

 

Sektörün 2018 yılı için istihdam hedefinin %5 artışla 95 bin müşteri temsilcisi olduğunu hatırlatan Teleperformance Türkiye İnsan Kaynakları Genel Müdür Yardımcısı Korhan Göksu, “İstanbul, Uşak ve Trabzon’dan sonra Balıkesir’de hizmete geçirdiğimiz çağrı merkezinde yaklaşık bin kişiyi istihdam etmeyi hedefliyoruz. Teleperformance olarak Türkiye genelinde 2.500 kişilik istihdam gücümüz olduğunu göz önünde bulundurunca, Balıkesir’in hem bizler hem de sektör için önemi daha net ortaya çıkıyor,” dedi.

 

Balıkesir’deki genç ve dinamik nüfusun, yüksek kaliteli eğitim ile birlikte çağrı merkezi sektöründe her kademede başarıyla görev alabileceğine değinen Göksu, “Şehrin İstanbul’a yakınlığı ve lojistik açıdan avantajlı olması da Balıkesir’i yeni yatırımlar için ideal hâle getiriyor. Bugün 74 ülkede faaliyet gösteren ve sektöre liderlik eden Teleperformance, küresel deneyimini Balıkesir’e aktarıyor ve bunun sonucunda pek çok başarı hikayesi ortaya çıkacaktır. Burada staj gören genç öğrenciler, pek çok seçkin firmaya hizmet vererek iş hayatı için önemli bir tecrübe elde etmiş olacaklar,” diye konuştu.