Yeni İçerikler
23 January 2018
HomeDijital DönüşümTREDAŞ’tan müşteri memnuniyetini en üst noktaya çıkarmak için GE ile işbirliği

TREDAŞ’tan müşteri memnuniyetini en üst noktaya çıkarmak için GE ile işbirliği

Trakya bölgesinin elektrik dağıtım şebekesi operatörü TREDAŞ, elektrik kesintilerini minimize ederek müşteri memnuniyetini en üst noktaya çıkarma hedefiyle, dünyanın öncü dijital endüstriyel şirketi GE ile işbirliği yaptı. Bu kapsamda GE Enerji Bağlantıları Şebeke Çözümleri işkolu, TREDAŞ’ta teknolojik alt yapıyı güçlendirerek ve operasyon yönetimini tamamen merkezileştirerek enerji kesintilerini minimize eden operasyon merkezini hayata geçirdi. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Berat Albayrak’ın  katıldığı bir törenle hizmete açılan Operasyon Merkezi, Türkiye’de Coğrafi Bilgi Sistemleri (GIS), Uzaktan Kontrol ve Gözleme Sistemi (SCADA), Dağıtım Yönetim Sistemleri (DMS) ve Kesinti Yönetim Sistemleri’nin (OMS) tamamını entegre biçimde sunan ilk referans proje oldu.

GE ile TREDAŞ arasındaki sözleşme Operasyon Merkezine ek olarak, altı yıl boyunca bakım ve destek sağlanmasını ve 32 dağıtım merkezinin yenilenmesini de kapsıyor.

GE Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Canan Özsoy,Dünyanın öncü dijital endüstriyel şirketi olarak ülkemizde akıllı şehirlerin temelini oluşturacak akıllı şebekeler alanında örnek projelerin artması en önemli hedeflerimiz arasında yer alıyor. Bu kapsamda ülkemizin yaklaşık 20 bin kilometre kare genişlikteki bir alana elektrik dağıtımını gerçekleştiren TREDAŞ ile işbirliği yaparak merkezi otomasyon sistemine geçişi sağlamaktan gurur duyuyoruz” dedi.

TREDAŞ İcra Kurulu Başkanı Hikmet Sezer, TREDAŞ’ın Türkiye’de bu kapsamda bir Operasyon Merkezi kuran tek elektrik dağıtım şebekesi operatörü olduğuna dikkat çekti. Sezer, “GE sistemleri ile kurulan Operasyon Merkezimiz, tüm dağıtım sisteminin otomasyonla yönetilmesi, elektrik kesintilerinin azalması ve müşteri memnuniyetinin artmasını sağlayacak. Bu merkez sayesinde enerji kesinti sürelerinin minimalize edilerek, 7 gün 24 saat kesintisiz hizmet, kaliteli enerji sunulacak ve bir çok sanayi kuruluşu kesintisiz elektrik hizmeti ile daha verimli üretim gerçekleştirebilecek ” dedi.

732 merkez uzaktan kontrol edilebiliyor

Uzaktan Kontrol ve İzleme Sistemi olarak isimlendirilen GE’nin TREDAŞ’ta kurduğu SCADA ile Dağıtım ve Arıza Yönetimi Sistemi; Çağrı Merkezi, Coğrafi Bilgi Sistemi ve sahadaki mobil uygulamaları Operasyon Merkezinde bir araya getirerek 732 adet merkezi uzaktan kontrol ederek  enerjilendirebiliyor.

Beş dakika içinde arıza tespit ediliyor

Dağıtım trafoları uzaktan izlenip arıza oluştuğu anda tespit edilerek, iş gücü yönetim sisteminden otomatik iş emri oluşturuluyor. Bu işlem en fazla 5 dakika içerisinde tamamlanıyor. İzleme sistemi sayesinde birkaç aboneyi etkileyen küçük arızalar haricinde tüm arızalardan oluştuğu anda haberdar olunuyor ve hızla müdahale ediliyor.

GE Türkiye’nin TREDAŞ Operasyon Merkezi ile sunduğu stratejik hedefler :

  • Tüketici enerji kesintilerinin azaltılması.
  • Gelişmiş optimizasyon ve analiz teknikleri uygulayarak teknik ve teknik olmayan kayıpların azaltılması.
  • Verilen enerji ile tüketici talebini karşılamak ve tüketicilere toptan elektrik taahhüdü ve elektrik temini ile ilgili sözleşme yükümlülüklerinin kontrolü amacıyla elektrik dağıtımının kontrol edilmesi.
  • Arıza halinde elektrik şebekesinin otomatik restorasyonu ile tedarik sürekliliğinin arttırılması,
  • Şebeke tesis ve varlıkların bakımı sırasında emniyetin iyileştirilmesi.
  • Yetkili kişiye talep üzerine şebeke durumu bilgilerinin elektronik olarak sağlanması.
  • Ekip işbirliği, bilgi bütünlüğü ve standartlaştırılmış veri işleme uygulaması yoluyla işgücü verimliliğinin ve kalitenin arttırılması.