Yeni İçerikler
14 August 2018
HomeDijital DönüşümTürkler cep telefonu olmadan yaşayamıyor

Türkler cep telefonu olmadan yaşayamıyor

Mastercard’ın Dijital Kullanım Araştırması raporuna göre Türk insanı cep telefonundan ayrılmaktansa örümceklerle dolu bir kafeste kalmayı tercih ediyor. Her ne kadar anne-babalar çocuklarını “telefonu bir uzvu haline geldi” diye tenkit etse de cep telefonundan ayrılamayanlar sadece gençler değil.

Mastercard’ın ERA Research & Consultancy ile birlikte 12 ilde gerçekleştirdiği Dijital Kullanım Araştırması, Türkiye’deki dijital kullanım alışkanlıklarını, ihtiyaçları ve gelecek eğilimlerini ortaya koydu.

Araştırmanın en dikkat çeken noktası, cep telefonunun neredeyse içtiğimiz su kadar temel ihtiyaç haline gelmiş olması. Kazancı, eğitim düzeyi, sosyal statüsü ne olursa olsun araştırmaya katılan herkes cep telefonuna sahip. Hatta bu ihtiyaç öyle bir noktaya ulaşmış ki 4 kişiden 3’ü cep telefonundan ayrılamıyor. Cep telefonundan ayrı kalmaktansa eşinden ayrı kalmayı tercih edenler, parkta yatabileceğini söyleyenler, örümceklerle dolu bir kafeste yatmayı göze alanlar bile var.

Aslında araştırma sonuçları dijitalleşme açısından değerlendirildiğinde, mobil ürün ve hizmetler sunabilen yerli ve yabancı firmalar için Türkiye bir fırsatlar kapısı. Bu kapıyı aralamak için de tüketiciler kadar şirketlerin de bu dijital dönüşüme uyum sağlamaları gerekiyor. İnternet kullananlar arasında online alışveriş yapma, finansal işlemler için internet kullanımının yaygın olduğu söylenebilir. Burada daha çok aşılması gereken nokta, her ne kadar Mastercard gibi güvenliği sunduğu her hizmetin ve çözümün temeline koyan kurumsal şirketler olsa da, internet kullanmayanlar ya da interneti online işlemler için kullanmayanlar arasında güvenlik konusunun en önemli endişe olarak karşımıza çıkması. Dolayısıyla güvenli ödeme çözümleri sunan e-ticaret siteleri ise rekabette daha avantajlı olacak gibi görünüyor. Bu güven sorunu da internet kullanıcılarının bilinçlendirilmesinin yanı sıra küçük firmalara da güvenliği sağlamanın önemini anlatmakla aşılabilir.

Araştırmadan öne çıkan başlıklar;

İnternette yapılan aktiviteler eğitime, cinsiyete ve yaşa bağlı olarak değişiyor

Bilgili kullanıcılar online alışverişi gönül rahatlığı ile yapabiliyorlar

Kullanıcılar biyometrik ödemeyle henüz flört aşamasındalar

Tüketiciler e-ticaretten “ücretsiz kargo” hizmeti bekliyor.

Dijital dünya hayatı her alanda kolaylaştırıyor