Yeni İçerikler
20 January 2018
HomeE-TicaretYeni Nesil E-Ticaret Müşterisinin Yeni Nesil Teslimat Beklentileri

Yeni Nesil E-Ticaret Müşterisinin Yeni Nesil Teslimat Beklentileri

Tüketicilerin online olarak yaptıkları alışverişlerde en önemli unsur, teslimat konusu. Müşteri beklentilerini karşılayabilmede teslimat seçenekleri ve süresinin oldukça önemli bir yeri bulunuyor. TÜİK’in paylaştığı 2015 yılı e-ticaret raporuna göre, yüzde 45’lik bir oran ile internetten alışveriş yapan kişilerin yaşadığı en büyük sorun teslimatın belirtilen sürede gelmemesi, kullanıcıların yüzde 42’si yanlış/hasarlı üründen, kalan yüzdesi ise güvenli ödeme konusundan şikayetçi. Güvenli ödeme konusu da oldukça önemli, bu konuda oldukça iyi alınan tedbirler var. Teslimat sektörü ise tüm bu verilerden yola çıkarak her geçen gün kendini geliştiriyor ve hizmet kalitesini arttırıyor.

Pazar günleri de olmak üzere 7/24 ve aynı gün içerisinde teslimat gerçekleştirme hedefiyle yola çıkan Pit Start’ın CEO’su Ferhat Öztürk  online alışverişlerde başlıca tüketici sorunlarını şöyle sıralıyor ;

 

Yanlış veya hasarlı ürün sorunu

E-ticaret müşterilerinin neredeyse yarısı yanlış veya hasarlı ürünle karşılaşıyor. Tüketiciler hem aldıkları ürünlerin hem de ambalaja da büyük önem veriyor. Teslim edeceğiniz ürünleri sevkiyata vermeden önce doğru paketlendiğinden de emin olmanızda fayda var. Mutlaka firmanızın markasını ya da logosunu taşıyan ambalajlar kullanmanız size avantaj sağlayabilir.

Aynı gün teslimat

Günlük yaşantımızın temposu, iş koşuşturmaları ve özellikle trafik sorunları, aslında en çok heyecan duyarak, keyif alarak yapacağımız işleri bile zorlanarak yapmamıza neden oluyor. Bu yüzden internet üzerinden istediğimiz her şeyi satın almaya çalışıyoruz. E-ticaret kullanıcıların en önemli sorunlarının başında teslimat gecikmesi var. Bu sorun için harekete geçen birçok firma, aynı gün teslimat yöntemiyle tüketicilerin ihtiyaç ve beklentilerine cevap veriyor.

Güvenli ödeme

Markanıza imaj kazandıracak güvenli ödeme sistemleri tüketici güveni kazandırır. Bankaların ve ödeme alt yapısı sunan kuruluşlar 3D secure, tek adımda ödeme kolaylığı gibi yapılan seçenekler tüketiciye güvenin kademeli olarak artmasını sağlayacaktır.

Sipariş takibi

E-ticaret firmalarının çoğu, yapılan online alışverişten sonra müşterilerine sipariş takibi imkanı sunuyor. Bu sayede müşteriler, ürünlerinin firmaya teslim edilmesini, teslimat aracına yüklenmesini, ürünün ne zaman geleceğini eve benzeri süreçleri online olarak takip edebiliyor.