Yeni İçerikler
13 November 2019
HomePerakendeDijital dönüşüm ile başlayan yeni nesil mağazacılık

Dijital dönüşüm ile başlayan yeni nesil mağazacılık

Yeni nesil akıllı güvenlik sistemleri, iş zekası çözümleriyle birlikte perakende mağazacılarına sadece satışa odaklanabilecekleri bir gelecek vadediyor. Bu sene 12 Nisan’da gerçekleşen IT Retail organizasyonu, sektöre perakende teknolojilerinin faydalarına yönelik yol gösterdi. Buna göre güvenlik ve verimlilik bir araya geliyor.

Gelişen teknoloji, günümüz profesyonellerinin işe bakış açısını değiştirmeye devam ediyor. Daha verimli çalışmak, olası problemler karşısında sağlam öngörülere sahip olmak ve akıllı sistemlerden elde edilen verileri ölçümleyip onlardan en iyi şekilde faydalanmak IT yöneticileri için büyük önem taşıyor. Yeni nesil çözümler, perakende sektöründe hizmet veren firmalara kolay, verimli ve ölçümlenebilir bir yapı sunuyor.

RFID ile stok problemleri sona eriyor

RFID çözümü, mağazalardaki hızlı ve doğru stok sayımı ihtiyacını bütünüyle karşılıyor. Sistem sayesinde ortalama 150 bin ürün, 1,5 saat gibi kısa bir süre içerisinde sayılabiliyor. Envanterin doğruluğunu da kontrol eden sistem ile mal kabulleri saniyeler içinde gerçekleşirken, POS entegrasyonu ile kasa süreçlerini hızlandırıyor, firmalara satış aşamasında destek oluyor.

Satışlar “Trafik Çözümleri” ile artıyor

Yapay zeka ile güçlendirilmiş akıllı kameralar mağazayı kaç kişinin ziyaret ettiğini ve bu ziyaretlerin en çok hangi reyonlara yapıldığını algılıyor. Mağazada öne çıkarılacak reyonlar ve kampanya ürünleri bu verilere göre belirlenebiliyor. Bununla birlikte yöneticiler de bu veriler sayesinde mağaza açma, kapatma, kira belirleme gibi stratejik konularda veriye dayalı kararlar alma imkanına erişiyor.

Gün ve saat bazlı yoğunluk analizi yapılabilen sistem sayesinde personel çalışma günleri ve saatleri hafta içi, hafta sonu ya da özel günler için ihtiyaca göre düzenlenebiliyor, personelin haftalık veya yıllık izinleri bu verilere göre planlanabiliyor. Böylece müşteri yoğunluğuna uygun personel sayısı belirlenerek satışa dönüş oranları artırılıyor, operasyonel verimlilik sağlanıyor.

Sensormatic tarafından sunulan, “Yönetilen Hizmetler” paketiyle perakende mağazacılara, tüm ziyaretlerin detaylı bir şekilde analiz edildiği düzenli raporlar sunuyor. Mağazanın ERP sistemiyle entegre de olabilen bu yapı, yöneticilere ekstra iş yükü oluşturmamak adına firma tarafından uzaktan kontrol ediliyor. Yerinde servis hizmeti ve aylık sabit ödemeler sayesinde sadece kendi işine odaklanan yöneticiler, kazandıkları ekstra zaman ile satış rakamlarını artıracak yeni formüllerin peşine düşüyor.

Ağ Bağlantısı Çözümleri ile gelen müşteri sadakati

Ücretsiz internet paylaşımı, müşterilerin alışveriş yapacakları mağazadan beklediği hizmetlerden biri olarak öne çıkıyor. Hızlı ve ücretsiz internet bağlantısı, kurumsal akıllı telefon uygulamaları ve omni channel deneyimleri müşteriler için ekstra tercih unsuru yaratıyor. Sensormatic’in “Ağ Bağlantısı Çözümleri”, tüm bu ihtiyaçları en iyi şekilde karşılıyor, firmalar aldıkları hizmet sayesinde misafirlerine ait istatistiklere sahip olarak onlara özel kampanyalar yapabiliyor. Anonim lokasyon takibi ve müşteriyle sürekli iletişim imkanı ise yöneticilere yeni stratejiler geliştirme fırsatı sunuyor.

“Personelim olması gereken reyonda mı?” sorusu tarih oluyor

Bir mağazada, giderlerin yüzde 50’sini personel maliyetleri oluşturuyor. Peki personeller iş başında mı? Akıllı teknolojilerden faydalanmayan yöneticiler, günlerinin büyük bir bölümünü işte bu soruya yanıt aramakla geçiriyor. “Personel Devam Takip Çözümleri” ile birlikte çalışanlar için ise bu soru önemini yitiriyor. Çünkü tüm çalışanların ne zaman ve nerede yer aldıkları düzenli raporlar ile zahmetsiz bir şekilde takip edebiliyorlar. Aylık çalışma saatleri raporunu inceleyerek personellerinin performanslarını ölçümleyebiliyorlar.