Yeni Normal Geçiş Sürecinde, Mağazacılıkta Müşteri Deneyimi

Pandeminin "kapalı" süreçlerinin ardından kontrollü bir serbestleşme aşamasına geçildiği bugünlerde yeni normalle beraber, "perakendede yeni müşteri deneyimi" günleri de başladı. AVM'lerin ve mağazaların açılmasıyla, hijyen konusunda ilk ve detaylı örneği mağazacılıkta Koton'dan aldık.

Müşteri Deneyimi 29.05.2020, 15:24 29.05.2020, 15:24
Yeni Normal Geçiş Sürecinde, Mağazacılıkta Müşteri Deneyimi

Pandeminin "kapalı" süreçlerinin ardından kontrollü bir serbestleşme aşamasına geçildiği bugünlerde yeni normalle beraber, "perakendede yeni müşteri deneyimi" günleri de başladı.

AVM'lerin ve mağazaların açılmasıyla, hijyen konusunda ilk ve detaylı örneği mağazacılıkta Koton'dan aldık.

İşte Koton'un sunduğu yeni mağaza için hijyen ve güvenlik müşteri deneyimi;

Büyük metrekare avantajını müşteri lehine kullanıyor

Koton, fiziksel mesafenin korunmasına yönelik tedbirler çerçevesinde giriş ve çıkış kapılarının ayrıldığı mağazalarında sınırlı sayıda müşteri ağırlıyor. Marka; büyük metrekare mağazalara sahip olmanın avantajıyla, 10 metrekarede 1 müşteriye hizmet verecek şekilde, geniş koridorlar oluşturarak mağazalarını yeniden düzenledi.

Maske ile giriş yapılabilen mağazalarda müşteriler içeriye ateşleri ölçülerek kabul ediliyor. El hijyeni için yerleştirilmiş dezenfektanlar, atık maske ve eldiven kutusu, alışveriş sırasında 2 metrelik mesafenin korunmasına yönelik işaretlemeler, görseller ve Koton Radyo yayınlarıyla yapılan bilgilendirme ve uyarı anonsları Koton müşterisinin güvenle alışveriş yapılabilmesine imkan sağlıyor.

Kasa bölgesinde de 2 metre kuralına dikkat çeken işaretlemeler, kasiyer ile işlem yapan müşterinin temasını en aza indirecek şekilde yerleştirilmiş şeffaf bariyerler, işleme göre ayrılmış kasalar, temassız ödeme yönlendirmeleri yer alıyor.

Koton’da en yüksek önlemlerin alındığı alanlardan biri olan çocuk ürünleri reyonu da her iki saatte bir dezenfekte ediliyor.

Ürünlere 24 saat karantina uygulaması

Koton kabinlerinin dezenfeksiyonu için ortamdaki havayı temizleyen spreyler kullanılıyor. Her müşterinin kullanımından önce kapı kolları, askılar ve aynalar dezenfekte ediliyor. Kabinlerde de fiziksel mesafe korunuyor, kabinler bir atlamalı ve dönüşümlü olarak kullanılabiliyor. Deneme kabinlerinde bekleme sırasında fiziksel mesafeye dikkat çeken uyarılar ve el dezenfektanları yer alıyor ve kabin kullanımı sırasında uyulması gereken kurallar görülür şekilde sergileniyor.

Denenen ürünler 24 saat karantinada bekletildikten sonra, 90 derece buharlı ütü ile işlemden geçiriliyor ve ancak bu işlemlerden sonra reyondaki yerlerine alınıyor.

Mağazalardaki asansör kapıları ve düğmeleri, yürüme bantlarının el ile temas edilen yüzeyleri düzenli olarak sterilize ediliyor. Asansör kullanımı yerine yürüyen merdiven kullanımının tavsiye edildiği mağazalarda, zorunlu kullanım durumunda asansörlerin tek kişi tarafından kullanılması için hatırlatma ve yönlendirmeler yapılıyor.

Prof. Dr. Erden Ertürer’den öneriler

Sağlık önceliğinde yeni döneme başlayan Koton, İş Sağlığı ve Güvenliği Birimi ve İşyeri Hekimlerinden Prof. Dr. Erden Ertürer’in hijyen ve bağışıklık sistemini güçlendirmeye yönelik önerilerinden oluşan radyo anonslarıyla özel bir uygulamaya imza atıyor. Sosyal medya kanallarında da hijyen, beslenme, spor ve bağışıklık sistemiyle ilgili paylaşımlar yaparak müşterilerine dönemin gerektirdiği sağlık tedbirleri hakkında destek sağlamayı hedefliyor.

Koton, global marka olmanın sorumluluğuyla Kontrollü Sosyal Hayat’a dönüş döneminde de koşulsuz müşteri mutluluğu anlayışı ile müşterilerinin yanında olmaya devam ediyor.

Yorumlar (0)
Yorum yapabilmek için lütfen üye girişi yapınız!

Gelişmelerden Haberdar Olun

@