İNTERNET ALIŞVERİŞLERİNDE YENİ BİR TESLİMAT MODELİ

Borusan’ın internet alışverişlerinde yaşanan teslimat sorunlarına çözüm sunmak için geliştirdiği “Bukoli” ile satın aldığı ürünler tercih ettiği lokasyondaki esnafa teslim ediliyor. Kullanıcı da istediği zaman Bukoli noktalarından kendine özel üretilmiş bir kodla kolisini teslim alıyor.

Perakende 28.10.2016, 17:49 28.10.2016, 17:49
İNTERNET ALIŞVERİŞLERİNDE YENİ BİR TESLİMAT MODELİ
Borusan’ın internet alışverişlerinde yaşanan teslimat sorunlarına çözüm sunmak için geliştirdiği “Bukoli” ile satın aldığı ürünler tercih ettiği lokasyondaki esnafa teslim ediliyor. Kullanıcı da istediği zaman Bukoli noktalarından kendine özel üretilmiş bir kodla kolisini teslim alıyor.

İnternet alışverişlerinde yaşanan teslimat sorunlarına çözüm sunmak için yeni bir  teslimat modeli olan Bukoli’yi geliştiren Borusan, 6 ayda 10 bin paketi müşterisine ulaşmayı başardı. 1v1y.com, Babil.com, hızlıal.com, kitapyurdu.com, e-bebek.com, sachane.com,bikutumutluluk.com, evidea.com ve lilakutu.com e-ticaret sitelerinde kargoya alternatif yeni bir teslimat seçeneği olarak müşterilerle buluşan Bukoli, İstanbul’un 33 ilçesine yayılan 480 teslim noktasına ulaştı. 5 yıl sonunda İstanbul’da 2 bin 500 teslim noktasında var olmayı planlayan Bukoli, takip eden 1.5 yıl içerisinde internet alışverişi açısından önemli hacmi olan İzmir, Ankara, Bursa ve Antalya’ya hizmet götürmeyi hedefliyor. Bukoli modeli için ağırlıklı olarak yazılım ve izleme teknolojileri alanında ilk aşamada 7.5 milyon dolar yatırım gerçekleştirilecek. Bukoli’nin çok basit bir çalışma modeli bulunuyor. Kullanıcı internet siparişi sırasında teslimat için Bukoli’yi seçtiğinde satın aldığı ürünler tercih ettiği lokasyondaki esnafa teslim ediliyor. Kullanıcı da istediği zaman Bukoli noktalarından kendine özel üretilmiş bir kodla kolisini teslim alıyor.

 

Hedef kullanıcıyı kullanıcıyı 500 metreden fazla yürütmemek

Borusan Lojistik Genel Müdürü Kaan Gürgenç ise lansmanda yaptığı konuşmasında, Bukoli’nin herkes için kazançlı bir model olduğuna dikkat çekerek, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Bukoli tüketiciler, e-ticaret firmaları ve esnaf için “Kazan- Kazan” fırsatı yaratan yepyeni bir teslimat modeli. İnternet alışverişi yapan tüketiciler; internet siparişlerinde Bukoli’yi tercih ederek, ister yollarının üzerindeki esnaflardan, ister 7/24 çalışan ve teslimat yapan akıllı makinelerden, gece gündüz, hafta içi hafta sonu demeden ürünlerine kavuşuyorlar. Evde veya ofiste koli bekleme derdinden kurtuluyorlar. Yani, Bukoli ile ‘sen kolini değil, kolin seni bekliyor’. Bukoli noktası olan esnafın, bir yandan müşteri trafiği artarken diğer yandan da ek geliri oluyor.. E-ticaret firmaları ise tüketicilerine esnek saatlerde ürününün teslim alınabileceği, internet alışverişlerine odaklı yepyeni, sorunsuz bir model sunmuş oluyor. Böylelikle e ticaret firmaları teslimata dayalı problemlerden dolayı internetten alışveriş yapmayan yeni bir müşteri kitlesine de ulaşma şansı yakalıyorlar. Hedefimiz; 5 yılda İstanbul’da 2.500 noktaya ulaşarak Bukoli’yi tercih eden kullanıcılarımızı 500 metreden fazla yürütmemek ve paralelde Türkiye’nin önde gelen büyük şehirlerinde de (İzmir, Ankara, Bursa, Antalya) Bukoli’yi hızlı bir şekilde devreye almak. Şimdiden 9 e-ticaret markasıyla yaptığımız işbirliklerinin – 1v1y.com, Babil.com, hızlıal.com, kitapyurdu.com, e-bebek.com, sachane.com, bikutumutluluk.com, evidea.com ve lilakutu.com – sayısını arttırmak, 7/24 teslimat yapan akıllı makinelerimizi (locker) merkezi noktalarda konumlandırmak. Tüm bu çalışmalar için toplam 7,5 milyon dolar yatırım gerçekleştireceğiz.”

Yorumlar (0)
Yorum yapabilmek için lütfen üye girişi yapınız!

Gelişmelerden Haberdar Olun

@