Sigortacılıkta büyüme teknoloji ve değişen müşteri ihtiyaçlarını karşılamaktan geçiyor

Sigortacılık Sektörü 2019 Görünümü Raporu’na göre; önümüzdeki yıl sektörde ‘çevik’ büyümenin itici gücü teknoloji ve inovasyon olacak ancak düzenlemeler ve değişen müşteri ihtiyaçları sektörün büyümesinde etkili. Amerika, Asya-Pasifik ve Avrupa olmak üzere üç bölgeden sektör liderlerinin, stratejistlerin ve teknoloji uzmanlarının görüşlerini içeren EY raporunda; önümüzdeki 12 ay için global sigortacılık sektöründe büyümenin durağan seyri sürdüreceği öngörülüyor.

Perakende 08.02.2019, 12:29 08.02.2019, 12:29
Sigortacılıkta büyüme teknoloji ve değişen müşteri ihtiyaçlarını karşılamaktan geçiyor
Sigortacılık Sektörü 2019 Görünümü Raporu’na göre; önümüzdeki yıl sektörde ‘çevik’ büyümenin itici gücü teknoloji ve inovasyon olacak ancak düzenlemeler ve değişen müşteri ihtiyaçları sektörün büyümesinde etkili.

Amerika, Asya-Pasifik ve Avrupa olmak üzere üç bölgeden sektör liderlerinin, stratejistlerin ve teknoloji uzmanlarının görüşlerini içeren EY raporunda; önümüzdeki 12 ay için global sigortacılık sektöründe büyümenin durağan seyri sürdüreceği öngörülüyor. 2018-2020 yılları arasında yaklaşık %3 büyüme kaydetmesi bekleniyor.

Global hayat ve mal&kaza sigortacılığı genel olarak yatay bir büyüme trendi gösterirken, hayat dışı/mal & kaza sigortacılığı Amerika ve Asya-Pasifik pazarlarında daha yüksek bir performans sergiliyor.

Değişen müşteri ihtiyaçlarını karşılayacak yeni ürün geliştirmede yetersiz kalınıyor

Rapor sonuçlarına göre; hayat sigortası şirketleri düzenlemeler ile ilgili konular ve değişen müşteri ihtiyaçlarını karşılayacak yeni ürün geliştirmede yetersiz kalınması nedenleriyle global olarak büyümede güçlük çekiyor.

Raporda; hayat dışı/mal&kaza sigortacılığı sektörünün kayda değer bir büyüme kaydettiği ancak global ekonomik yavaşlamanın devam edeceğine yönelik tahminlerin önümüzdeki dönemde sektörü etkileyebileceği ifade ediliyor. Önümüzdeki dönemde yapay zekâ (AI) ve nesnelerin interneti (IoT) gibi ileri teknolojilerin kullanılması, artan müşteri beklentilerine adapte olunması, InsurTech şirketleri ile inovasyon ve pazar erişimi için ortaklık kurulması ve Asya-Pasifik bölgesinde sağlık ve siber gibi hızlı büyüyen niş segmentlerin keşfedilmesinin sektör için büyük fırsatlar sunacağı belirtiliyor.

 

 

 

 

Yorumlar (0)
Yorum yapabilmek için lütfen üye girişi yapınız!

Gelişmelerden Haberdar Olun

@