Tüketici merkezli sistemler hastanelerin sonunu mu getiriyor?

KPMG'nin 'Sağlık Hizmetleri 2030' raporuna göre teknolojik gelişmeler ve demografideki değişikliklerin etkisiyle sağlık sektörü kabuk değiştiriyor. 2030'da ABD'de hastane sayısının kritik ölçüde azalacağı, evde bakım ve teletıp hizmetlerinin artacağı tahmin ediliyor.

Genel 16.07.2019, 17:59 16.07.2019, 17:59
Tüketici merkezli sistemler hastanelerin sonunu mu getiriyor?
KPMG'nin 'Sağlık Hizmetleri 2030' raporuna göre teknolojik gelişmeler ve demografideki değişikliklerin etkisiyle sağlık sektörü kabuk değiştiriyor. 2030'da ABD'de hastane sayısının kritik ölçüde azalacağı, evde bakım ve teletıp hizmetlerinin artacağı tahmin ediliyor.

Dünyadaki sağlık trendlerini inceleyen KPMG, 'Sağlık Hizmetleri 2030' raporunda değişen teknoloji ve demografi nedeniyle sağlık hizmetleri sektöründe ortaya çıkan değişimi inceledi.

ABD'de gerçekleştirilen araştırmaya göre Milenyum Kuşağı, X Jenerasyonu ve 'baby boomer' kuşağı yaşlandıkça, sağlık hizmetleri sektöründen talepleri de değişiyor. Daha ucuz ve uygun hizmetin yanı sıra kronik hastalık tedavilerinin daha iyi yönetilmesine yönelik artan beklentiler var.

Gençler sisteme girmiyor

Araştırmaya göre Milenyum Kuşağı'na mensup gençler, sağlık sistemine dâhil olma konusunda direnç gösteriyorlar. Yüzde 54'ü maliyeti nedeniyle düzenli sağlık hizmeti ve sigortası almayı erteliyor. 18-29 yaş arası ABD'li gençlerin yüzde 29'unun aile hekimi bulunmuyor. Gençler, düzenli bir sağlık hizmeti yerine tek sefere mahsus hizmet almayı tercih ediyor.

Tüketici merkezli sistem

KPMG Türkiye'den İlaç ve Sağlık Sektör Lideri Hakan Orhan, değişen tüketici davranışlarının sağlık hizmetleri sektörünü de baştan aşağı değiştirmeye başladığını vurguladı. Hakan Orhan, "Önümüzde 12 yılda sağlık hizmetleri büyük değişim olacak. Hastaneler dışında, sağlık hizmetlerinin daha ucuz ve uygun alındığı merkezlere yönelik büyüyen bir talep var" dedi. Hakan Orhan, bu noktada sektörü yıkmaya başlayan birçok teknoloji firması bulunduğunu vurgulayarak, sağlık hizmeti sağlayıcılarının bu firmalarla işbirliğine gitmelerinin de kaçınılmaz olduğunun altını çizdi. Orhan, "Bana kalırsa tüketici merkezli bir sağlık hizmetleri sektörü imkânsız değil, tam tersine kaçınılmaz" yorumunu yaptı.

Yorumlar (0)
Yorum yapabilmek için lütfen üye girişi yapınız!

Gelişmelerden Haberdar Olun

@