AWS'den ofisler için akıllı asistan hizmeti; Alexa for Business
Amazon Web Services (AWS), çalışanların toplantı salonlarında, masalarında ve ofisin geri kalanında bulunan teknolojiyle etkileşimlerini basitleştirmek için onlara akıllı bir asistan sağlayan yeni hizmeti Alexa for Business'ı tanıttı. Alexa for Business konferans çağrısı yapma, toplantı odası ekipmanlarını kontrol etme, toplantı planlama, görevleri takip etme veya malzeme sipariş etme gibi görevleri otomatikleştirmenize yardımcı oluyor.
Teknoloji
08.12.2017, 11:07 08.12.2017, 11:07
Amazon Web Services (AWS), çalışanların toplantı salonlarında, masalarında ve ofisin geri kalanında bulunan teknolojiyle etkileşimlerini basitleştirmek için onlara akıllı bir asistan sağlayan yeni hizmeti Alexa for Business'ı tanıttı. Alexa for Business konferans çağrısı yapma, toplantı odası ekipmanlarını kontrol etme, toplantı planlama, görevleri takip etme veya malzeme sipariş etme gibi görevleri otomatikleştirmenize yardımcı oluyor.
İnsanlar, iş yerindeki bir günlerini toplantılara girmek, takvimlerini yönetmek veya veri araştırmak gibi sıkıcı görevlerle harcıyorlar. Çalışanların üretken kalmasına yardımcı olmak için tasarlanmış ofis teknolojileri de genellikle bu yüke ekleniyor. Örneğin, bir konferans salonunda toplantıya başlamak için bir hazırlık aşamasından geçiliyor: Salonun müsait olduğundan emin olmak, video konferans ekipmanının açılması, görüşülen kişiyle ilgili bilgi toplamak ve birtakım şifreler girmek. Bazen yalnızca toplantının başlaması bile beş ila on dakika sürebiliyor. Tabii hazırlık süreci sorunsuz tamamlanabilirse… Ayrıca iş yerinde uygun bir toplantı odası bulma ve rezerve etme, başkalarının bozulan ofis ekipmanını onarma veya birinin ofisini bulma gibi zaman harcayan veya oldukça zorlayıcı birçok görev bulunuyor.
Alexa for Business, iş yerinde teknolojiyle etkileşime girmek için insanların ses kullanmalarına izin vererek bu zorlukların çoğunu çözmeye yardımcı oluyor. İş yerindeki akıllı yardımcınız Alexa for Business ile bir konferans çağrısı yapmak, "Alexa, toplantıyı başlat." cümlesini kurmak kadar kolay. Alexa for Business çalışanların takvimlerini yönetmelerine, görev listelerini unutmamalarına ve telefon görüşmeleri yapmalarına yardımcı olabiliyor. Alexa for Business, ofis ortamında yaşanan bir ekipman sorununun IT'ye bildirilmesi veya müsait bir toplantı salonu bulunup rezerve edilmesi gibi işlemleri yalnızca birkaç kelimeyle gerçekleştirebiliyor.
Müşteriler, iş yerindeki ortak alanlara (konferans salonları, toplantı odaları, lobiler ve iletişim merkezleri) paylaşımlı Alexa cihazları kurup onları yönetebilir, cihazlara kullanıcıları kaydedebilir ve AWS Yönetim Konsolu'ndan beceriler ekleyebilir. Paylaşımlı Alexa cihazlarıyla kullanıcılar "Alexa, toplantıyı başlat/bitir." diyerek konferans salonlarındaki toplantıları başlatıp sonlandırabilirler. Alexa, mevcut video konferans ekipmanını veya bir Alexa cihazını kullanarak toplantıya otomatik olarak bağlanır. Bireysel kullanıcılar ayrıca, Alexa for Business'ı masalarından kalkmadan konferans görüşmelerine otomatik bağlanmak, gelecek randevuları kontrol etmek ve toplantı ayarlamak/iptal etmek için kullanabilirler. Alexa for Business Microsoft Office 365, Microsoft Exchange ve Google G Suite ile çalışır.
İnsanlar, iş yerindeki bir günlerini toplantılara girmek, takvimlerini yönetmek veya veri araştırmak gibi sıkıcı görevlerle harcıyorlar. Çalışanların üretken kalmasına yardımcı olmak için tasarlanmış ofis teknolojileri de genellikle bu yüke ekleniyor. Örneğin, bir konferans salonunda toplantıya başlamak için bir hazırlık aşamasından geçiliyor: Salonun müsait olduğundan emin olmak, video konferans ekipmanının açılması, görüşülen kişiyle ilgili bilgi toplamak ve birtakım şifreler girmek. Bazen yalnızca toplantının başlaması bile beş ila on dakika sürebiliyor. Tabii hazırlık süreci sorunsuz tamamlanabilirse… Ayrıca iş yerinde uygun bir toplantı odası bulma ve rezerve etme, başkalarının bozulan ofis ekipmanını onarma veya birinin ofisini bulma gibi zaman harcayan veya oldukça zorlayıcı birçok görev bulunuyor.
Alexa for Business, iş yerinde teknolojiyle etkileşime girmek için insanların ses kullanmalarına izin vererek bu zorlukların çoğunu çözmeye yardımcı oluyor. İş yerindeki akıllı yardımcınız Alexa for Business ile bir konferans çağrısı yapmak, "Alexa, toplantıyı başlat." cümlesini kurmak kadar kolay. Alexa for Business çalışanların takvimlerini yönetmelerine, görev listelerini unutmamalarına ve telefon görüşmeleri yapmalarına yardımcı olabiliyor. Alexa for Business, ofis ortamında yaşanan bir ekipman sorununun IT'ye bildirilmesi veya müsait bir toplantı salonu bulunup rezerve edilmesi gibi işlemleri yalnızca birkaç kelimeyle gerçekleştirebiliyor.
Müşteriler, iş yerindeki ortak alanlara (konferans salonları, toplantı odaları, lobiler ve iletişim merkezleri) paylaşımlı Alexa cihazları kurup onları yönetebilir, cihazlara kullanıcıları kaydedebilir ve AWS Yönetim Konsolu'ndan beceriler ekleyebilir. Paylaşımlı Alexa cihazlarıyla kullanıcılar "Alexa, toplantıyı başlat/bitir." diyerek konferans salonlarındaki toplantıları başlatıp sonlandırabilirler. Alexa, mevcut video konferans ekipmanını veya bir Alexa cihazını kullanarak toplantıya otomatik olarak bağlanır. Bireysel kullanıcılar ayrıca, Alexa for Business'ı masalarından kalkmadan konferans görüşmelerine otomatik bağlanmak, gelecek randevuları kontrol etmek ve toplantı ayarlamak/iptal etmek için kullanabilirler. Alexa for Business Microsoft Office 365, Microsoft Exchange ve Google G Suite ile çalışır.
Yorum yapabilmek için lütfen üye girişi yapınız!