Bankacılıkta Dijital Yükselirken Şube ve Çalışan Sayısı Azalıyor

KPMG Türkiye'nin Araştırması Bankacılıkta Dijitalin Yükselişine Karşın Şube ve Çalışan Sayısındaki Azalmaya Dikkat Çekiyor

Müşteri Deneyimi 24.05.2022, 13:42 24.05.2022, 13:51 Eylem gün
Bankacılıkta Dijital Yükselirken Şube ve Çalışan Sayısı Azalıyor

KPMG Türkiye'nin “Bankacılık Sektöre Bakış – 2021" raporuna göre 57 bankanın faaliyet gösterdiği sektörde dijitalleşme ve müşteri tercihlerindeki değişime paralel olarak çalışan sayısı 185 bin 248'e, şube sayısı 9 bin 800'e gerilerken toplam aktif dijital bankacılık müşteri sayısı 77 milyon 932 bin kişiye ulaştı.

Raporun "Dijital bankacılık" bölümünde konuyla ilgi aşağıdaki bilgilere yer verildi.


Raporda sektörün finansal durumunun yanı sıra bankacılık sektörünün ajandasına önemli bir yer tutan dijital dönüşüm ile ilgili rakamlara da yer veriliyor. Buna göre hızlı gelişen alanlardan biri olan dijital bankacılıkta Ekim – Aralık 2021 dönemi içinde toplam aktif dijital bankacılık müşteri sayısı 77 milyon 932 bin kişiye ulaştı. Bu sayının 2 milyon 764 bin kişisi “sadece internet bankacılığı” işlemi yaparken 65 milyon 954 bin kişisi “sadece mobil bankacılık” işlemi yaptı. Hem internet hem mobil bankacılık işlemi yapan kullanıcı sayısı ise 9 milyon 214 bin kişi olarak açıklandı. 
 
İnternet bankacılığı hizmetini kullanmak üzere sistemde kayıtlı ve en az bir kez giriş işlemi yapmış bireysel müşteri sayısı ise Aralık 2021 itibarıyla 81 milyon 689 bin kişi oldu. Son bir yıl içerisinde en az bir kez giriş işlemi yapmış bireysel müşteri sayısı ise 24 milyon 405 bin kişi.  Mobil bankacılık hizmetini kullanmak üzere sistemde kayıtlı olan ve en az bir kez giriş işlemi yapmış toplam müşteri sayısı Aralık 2021 itibarıyla 117 milyon 226 bin kişi olurken bunların 75 milyon 168 bin kişisi Ekim – Aralık 2021 dönemi içerisinde en az bir kez giriş işlemi yaptı.
 
Raporun tamamına buradan ulaşabilirsiniz.

Yorumlar (0)
Yorum yapabilmek için lütfen üye girişi yapınız!

Gelişmelerden Haberdar Olun

@